Thursday, 15 December 2011

Friday, 13 May 2011

Dilema Suhada

Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.



Diploma Sains or Diploma Tahfiz ???



Setelah 17 tahun saya hidup, 
baru pertama kali merasakan dilema yang teramat sangat..
rupanya kehidupan selepas SPM tidak seperti yang
dibayangkan..
indah khabar dari rupa...waaaa..):

pening + pusing....
kalau boleh nak ambik dua-dua...



Abah kate " kalau nak banyak harta, jadi doctor..kalau nak banyak pahala,
hafal Quran "

Ummi kata " ikut kakak lar..kakak yang nak belajar..
tapi, kalau ummi, baik jadi ustazah..tak penat.. belajar pon senang..
ummi tak nak awak menyesal...nanti jgn nak merungut kat ummi "

arrrrrrggghh....
Byk pendpt saya dapat..
tapi saya mmg tak nak masuk DQ ( Darul Quran )...


Tak pernah terlintas n tak pernah masuk mimpi pun..
so, tak boleh nak berfikir..
tapi kene fikir jugak..

nie masa depan saya...
tiba_tiba terbukak buku "Don't Be Sad"..
dan jumpa "keredhaan Allah terletak pada keredhaan ibubapa "


and the end..
hari rabu bersamaan 11 Mei 2011 iaitu hari lahir ummi...
"ummi, kakak nak masuk Darul Quran Jakim"
time tue redha jew..
positif habis..

so, bersedialah suhada...
darul quran....waiting for me...(:






Sunday, 1 May 2011

5 ULUM ??

knp nie ? 
malas nak post ape-ape tapi tangan nie gatal jew nak buat..
tak kesah lar..
tapi,,
rindu sangatttt kat korang..

Atiqah Syuhada,

 Hasimah,

 Azirah,


Farah Afifah,

Ain Syakira,

Aliya Sareena,

Nur Darina,

Wahidah,

Fatin Nabilah..




(hari last exam spm..)

siyes..
rindu sgt kat skolah..
nak mcm dulu !!




tapi dah ta boleh..
pape pon...

sayang kamu lebih kerana Allah...:)