Saturday, 24 August 2013

Topup Kerajinan Anda !!


Bismillah.....
"Wahai orang-orang yang beriman, mahukan kamu Aku tunjukkan suatu perdagamgan yang akan menyelamatkan kamu dari azab yang pedih ?"

[Surah Saff : 10 ]

Assalamualaikum..... :)

ulalala..... Selamat  Hari Raya Aidilfitri... Rasenye tak lambat lagi kan.. syawal kan sebulan... tak gitu..
dah habis puasa 6 ke ? tahniah bagi yang beraye dan bagi yang belum, teruskan usaha anda... ada masa lagi nih..
sabda Rasulallah :
“Sesiapa berpuasa Ramadhan kemudian diikuti dengan puasa enam hari pada Syawal, maka puasanya itu seperti puasa sepanjang masa.” – (Riwayat Muslim)
pepatah ada menyebut, "perut itu adalah sumber penyakit dan berpantang itu penawarnya"
apa lagi....puasa lar... :)

pernah tak bace atau hafal surah al-Mu'minun ? 
kalau tak pernah, cube bukak sekarang !
yang dah pernah baca atau hafal, korang perasan tak kat awal-awal surah tu ada cerita tentang ciri-ciri orang yang berjaya...
mesti perasan kan ?
bagus-bagus...
tapi saya tetap nak cerita jugak yea... sekadar peringatan untuk diri saya yang tak berapa berjaya lagi..ngee :P

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang....

1) Sungguh beruntung orang-orang yang beriman,
2) yaitu orang-orang yang khusuk dalam solatnya
3) dan orang-orang yang menjauhkan dirinya dari (perbuatan dan perkataan yang tidak berguna
4) dan orang yang menunaikan zakat
5) . Dan orang-orang yang menjaga kemaluannya,
6. Kecuali terhadap isteri-isteri mereka atau hamba sahaya yang mereka miliki. Maka Sesungguhnya mereka dalam hal ini tiada terceIa.
7. Barangsiapa mencari yang di balik itu, Maka mereka Itulah orang-orang yang melampaui batas.
8. Dan orang-orang yang memelihara amanat-amanat (yang dipikulnya) dan janjinya.
9. Dan orang-orang yang memelihara sembahyangnya.



ini adalah ciri-ciri orang berjaya yang telah digariskan oleh Allah.. 
so, tak perlu pening-pening fikir teori lain yea... dan orang yang paling berjaya ialah orang yang paling dekat dengan Allah...

Buangkan rasa MALAS dan tidak semangat ! Allah kan ada.... kalau rase down atau kurang semangat, ingat dan fikir balik... kenapa kita buat benda tue ? kenapa kita ? bukan orang lain ? pasti awak punye jawapan kan ? :) Masa depan kita, kita yang tentukan...bukan Najwa Latif atau Dr. Morsi... semuanya kerana Allah... :)



"kamulah yang memilih jalan mana yang kamu inginkan bagi waktu ajalmu"
-assyahid Imam Hasan Al-Banna-

"masalah...???..sampai bila nak nak lari ?? kalau asyik nak lari, bila nak Qowiey, acu cube try test hadapi, dan serah semuanya pada Illahi" keke...
umi saya kate, kalau ubat malas ada jual kat pharmacy, nescaya hidup ka dunia tak best..huhu
okey ? kepada kawan-kawan saya yang tengah buat thesis tue, jgn tension2 yea.., senyum sikit.. :)




jom fight !! last year dah !! SEMANGAT SEMUA !!!




hehe... 
sekadar ini sahaja.... maaf andai terkasar bahasa...
wallahualam...